donderdag 22 mei 2014

Terugblik op Over de Streep

Na de Challenge Day


“Van te voren had ik al best hoge verwachtingen
van de Challenge Day en die zijn meer dan waargemaakt! Het was, zoals mijn klasgenootjes en ik al verwachtten, een hele emotionele dag. Maar het was nog zoveel meer dan dat! Ik heb ontzettend veel gelachen tijdens alle leuke en aparte spelletjes die we deden. Doordat iedereen werd uitgedaagd om lekker gek te doen en rond te springen en dansen, vergaten we al snel dat er überhaupt camera’s waren.

Toen we eenmaal aankwamen bij het wat serieuzere gedeelte van de dag, waren al mijn zenuwen weg. Daardoor ging het vertellen van mijn verhaal in de family-groups als vanzelf. Het voelde goed om open te zijn over de dingen die ik heb meegemaakt. Het meest indrukwekkende moment van de dag was toch wel het moment dat we "over de streep" gingen. Ik vond het vooral bijzonder om te zien dat er altijd mensen zijn die samen met jou die streep overlopen. Het is dus helemaal niet nodig om je alleen te voelen. We weten enkel vaak niet van de ander dat hij/zij zich in dezelfde situatie bevindt en hetzelfde gevecht voert.
Mijn klas was voordat we begonnen aan dit hele avontuur al heel fijn. In mijn klas wordt iedereen geaccepteerd, dus wat dat betreft is er (gelukkig) niks veranderd. Wel merk ik dat het me steeds beter lukt om mezelf te zijn op school, om uit mijn comfortzone te stappen. En als ik me een dagje wat minder voel, hoef ik dat ook niet meer te verbergen.
Wat ik geleerd heb van de Challenge Day is dat, hoe moeilijk het ook is, het goed is om open te zijn over dingen waarmee je zit tegenover je vrienden en klasgenoten. Bij mij voelde het echt alsof er een last van mijn schouders viel en ik merkte dat anderen zich herkennen in dingen die ik vertelde. Verder maak ik me minder zorgen over wat anderen van me vinden. Ik ben gewoon mezelf en ik doe de dingen die ik wil doen, zoals het beginnen van een blog.
Ik ben heel dankbaar dat ik, samen met de andere leerlingen, mee heb mogen doen aan de Challenge Day. Het was een super mooie ervaring, waaraan ik bijzondere herinneringen heb overgehouden. Die neemt niemand me meer af!”

Dit artikel is ook te lezen op: 
http://www.respect.kro.nl/themas/ziekteendood/verhalen/tessa/na_de_challenge_day 

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Tessa,
    Aller eerst wil ik zeggen dat ik heel veel bewondering voor je hebt! Hoe je je verhaal vertelde en dat filmpje die je op Facebook plaatste vindt ik echt heel knap van je!
    Ik weet wat je door hebt moeten maken want ik had precies hetzelfde.
    Ook wil ik zeggen dat je er nooit alleen voor staat !
    Heel veel respect.

    Liefs Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne,
      Sorry voor de late reactie!
      Dankjewel!! Vervelend dat je hetzelfde door hebt moeten maken, ik hoop dat het nu goed met je gaat :)
      En inderdaad, je staat er nooit alleen voor, helemaal mee eens !

      Liefs

      Verwijderen