donderdag 8 januari 2015

Personal update

Wat heb ik een afschuwelijk grote hekel aan ziek zijn! Ik moet eerlijk zeggen, mijn 2015 is niet goed begonnen. Nieuwjaarsdag was alles nog prima. Ik werd wakker bij mijn beste vriendinnetje thuis. We hadden een gezellige avond/nacht gehad en ik ging tevreden en enigszins gebroken naar huis.
2 januari begon de ellende. Ik moest werken en heb dit met veel moeite nog kunnen volbrengen, maar daarna stortte ik totaal in. Dan had ik het warm, dan weer koud, ik was duizelig en had last van m'n hoofd en buik...


Inmiddels is het 8 januari en ben ik nog steeds herstellende van griep. Afgelopen week ben ik enkel naar de lessen geweest die ik écht niet wilde missen, maar sporten zat er helemaal niet in. Waar ik ontzettend van baal, wat wel te begrijpen is als je naar mijn goede voornemens kijkt (zie vorige post). Mijn voedingsschema heb ik inmiddels, maar die is dus aangepast op mijn energieverbruik als ik train, dus ook daar heb ik nog geen start mee kunnen maken.

Nog een opmerkelijk feitje: Maandagavond kreeg ik het volgende appje van mijn beste vriendin, Renee. Oh, enne... we hebben dus bijnamen voor elkaar, hihi.

Serieus, ben ik een keer NIET in de sportschool, staat ie in de fik. Het artikel dat ze me stuurde, heb ik inmiddels niet meer op mijn telefoon, vandaar dat het niet leesbaar is. Ik las op de Facebookpagina van Health Centrum Amersfoort dat de schade meevalt, doordat ze er heel snel bij waren. Gelukkig maar! De volgende dag waren ze weer open. Ik zal denk ik nog wel horen wat er precies gebeurt is.

Verder heb ik me de hele week druk gemaakt om de vraag of ik morgen mee zou kunnen naar Parijs. Ik zou met een aantal leerlingen uit mijn klas en leerlingen uit andere klassen een kunstreisje maken naar Parijs. Door mijn gezondheid was het maar de vraag of ik mee kon. Loop ik vandaag school binnen, wordt er omgroepen dat iedereen die naar Parijs zou gaan naar de aula moet komen. Ondanks de onzekerheid over mijn deelname, liep ik naar de aula. Je voelt het al aankomen... Daar stonden een aantal docenten die mee zouden gaan naar Parijs en de nieuwe rector op ons te wachten. Het was onze eerste kennismaking met de nieuwe rector en hij mocht direct, enigszins schoorvoetend, het slechte nieuws brengen; Parijs wordt uitgesteld i.v.m. de aanslag. Door de demonstraties wil school de verantwoordelijkheid voor de leerlingen niet nemen. Bovendien zullen alle extra beveiligingen waarschijnlijk het reizen met het openbaar vervoer en mogelijk het bezoek aan de musea vertragen. Voor mij komt het natuurlijk goed uit, maar ik vind het rot voor de mensen die zich er al op verheugt hadden. Bovendien vraag ik me af waar het heen gaat... Blijkbaar kunnen middelbare scholieren tegenwoordig niet eens meer onbezorgd een reisje naar Parijs maken, omdat zelfs daar tegenwoordig terroristische aanslagen worden gepleegd. Vrijheid van pers en meningsuiting zijn ver te zoeken, laat staan veiligheid en beschaving.


Het is belangrijk om het leven altijd van de positieve kant te bekijken, dus laat ik deze post positief afsluiten. Morgen valt het grootste gedeelte van mijn lessen uit en gym is nog te veel gevraagd, dus morgen heb ik maar 2 uurtjes school. Daarna een heel weekend om er weer helemaal bovenop te komen en dan ga ik week 3 van het nieuwe jaar gewoon knallen!
En voor nu, slaap lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen