woensdag 11 maart 2015

#100happydays challenge


Ik heb besloten om mee te doen aan de #100happydays challenge. Een blogger die ik al geruime tijd volg, heeft dit eens gedaan en via haar kende ik het idee. Ik ging eens googlen en vond de site http://100happydays.com/nl/ Op deze dite vind je hoe je kunt meedoen, voor het geval jullie ook willen deelnemen. Het idee is dat je 100 dagen lang, elke dag een foto plaats van iets wat jou die dag gelukkig maakte. Het hoeft niet iets heel groots te zijn, maar gewoon iets wat jou die dag een geluksmomentje liet ervaren.

Vandaag had ik mijn dag niet. Vanochtend had ik een afspraak bij de dokter en daarna ben ik meteen doorgegaan naar het ziekenhuis om bloed af te laten nemen voor het onderzoek. Niet mijn favoriete bezigheden. Daarna heb ik opzich wel een prima middagje gehad. Totdat ik gefrustreerd raakte omdat ik een Frans boekje wilde lezen en die te moeilijk bleek te zijn. Vervolgens kon ik mezelf niet meer motiveren om nog iets leuks te gaan doen en zat ik maar een beetje chagrijnig te zijn achter mijn computer. Meestal vrolijk ik mezelf dan op met een goede training, maar ik had te veel spierpijn. Dus besloot ik een -niet al te zware- groepsles te doen, maar ook daar kwam ik niet lekker in. 


Al met al, ik heb betere dagen gekend. Maar juist op zo'n dag dat de boel even niet lekker loopt, is het belangrijk om stil te staan bij de fijne momentjes. Want echt, die zijn er élke dag. Al is het er maar één. Een fout die veel mensen maken, waaronder ook ik met enige regelmaat, is dat we de vervelende momenten onthouden. En daar dan vooral van blijven balen en erover blijven zeuren, zodat je al snel het gevoel krijgt dat je hele dag verschrikkelijk was. Zonde toch? 

Vanaf morgen plaats ik 100 dagen lang, iedere dag een foto op instagram van iets wat mij gelukkig maakt. Op de site van de organisatie staat dat 71% van de mensen die aan de challenge begonnen is hem niet afgemaakt heeft... Ik denk dat ook ik moeite ga hebben om eraan te denken. But let's try!

Mijn instagram-account: https://instagram.com/tessaxyara/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen