dinsdag 20 oktober 2015

25 questions tag

Wahhh, wat blog ik weinig... En wat mis ik het schrijven. Ik schreef afgelopen week een verhaaltje op Facebook en besefte dat ik schrijven zo ontzettend leuk vind om te doen. Ik kreeg leuke reacties en blijkbaar was mijn facebookbericht zelfs een gespreksonderwerp in de docentenkamer, like what?

 Ik heb nu herfstvakantie en dus meer dan genoeg tijd om weer eens iets te schrijven. Maar wat? Ik ben vrij inspiratieloos op het moment. Een blik uit het raam biedt me al niet veel nieuwe inspiratie met dit grijze en grauwe weer...

Vandaar doe ik een keer een tag. Normaal is dat meer iets wat ik een filmpje zou doen, maar ik geef het een kans. 



 1. Heb je huisdieren?
Nee, voordat ik naar mijn vader verhuiste had ik een kat, maar die kon niet mee. Ik zou ooit nog wel een hond willen, maar alleen als ik er dan ook daadwerkelijk genoeg tijd voor heb. Een samojeed is echt mijn droomhond.
 


2. Noem 3 dingen die het dichtsbij je zijn
 Mijn computer, toetsenbord en muis buiten beschouwing gelaten, zijn dit mijn agenda, een pen en een glas. Sorry, weinig spectaculair helaas.

3. Hoe is het weer nu?
 Bacher slecht. Waarschijnlijk  ga ik vandaag alleen de deur uit om boodschappen te doen en om naar de sportschool te gaan.


4. Rij je? En zo ja, heb je wel eens een ongeluk gehad?
 Ik heb nog geen rijbewijs. Ik twijfel of ik er nu al mee zal beginnen of van de zomer na mijn examens. Ik wilde van de zomer beginnen met lessen tot iemand van het weekend tegen me zei dat het juist fijn is als ik mijn rijbewijs dan al heb. Ik heb deze zomer super lang vakantie en dan is het handig om met de auto weg te kunnen. Daar zit ook wat in. Dilemma's, dilemma's...

5. Hoe laat was je vannochtend wakker?
Om 9 uur, waarmee ik een mooie 9 uur geslapen heb.


6. Wanneer heb je voor het laatst gedoucht?

 Vanochtend.

7. Wat is de laatste film die je hebt gezien?
 Zondag nam ik een childagje, omdat ik moe was van het uitgaan. Daar horen films bij, dus 's middags keek ik de comedie Expecting met een vriendin. We hebben gelachen, dus dan is het voor mij een geslaagde comedie. Die avond ging ik nog film kijken bij een vriend. Dat werd de nieuwe Jurassic Parc, wat ik toffe film vind!


8. Wat staat er in je laatste smsje?
Ik maak hier even appje van, aangezien ik nooit sms.
Eens kijken...

Het laatste berichtje dat ik binnenkreeg was van een vriend die zei:
'Wat is er haha
Zo gefocused op roze haar? :p '

Waarop mijn reactie was:
 'Jaa mega haha
Helemaal geobsedeerd' 

9. Wat is je ringtone?

Geen idee hoe mijn ringtone heet. Het is gewoon zo'n standaard ringtone die er al op zat toen ik mijn telefoon kocht.

10. Ben je wel eens in een ander land geweest?
Nee, helemaal nooit... Sorry, ik begin een beetje sarcastisch te worden van deze vragen. Sommige zijn echt te obvious.  Volgens mij zijn dit alle landen waar ik geweest ben: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje (o.a. Ibiza en Gran Canaria), Portugal, Ierland, Engeland, Zwitserland, Oostenrijk, Macedonië, Kroatië en Tunesië.

11. Hou je van sushi?

Ja, ik kan het zeker waarderen. Het is alleen niet iets wat ik elke week wil eten.

12. Waar doe je boodschappen? 

 Meestal bij de Jumbo of Lidl. Waarom is dit eigenlijk interessant?


13. Heb je ooit medicijnen geslikt om eerder in slaap te vallen?
 Guilty. Ik heb periodes gehad waarin ik heel slecht sliep, dus in die tijd gebruikte ik eigenlijk elke avond wel slaappilletjes. Tegenwoordig zelden.

14. Hoeveel broers en zussen heb je?
Ik heb één oudere broer. 

 
15. Heb je een computer of laptop?
 Beide, al zijn ze inmiddels super sloom, dus ik gebruik altijd de nieuwe computer in de studeerkamer (waar ik nu ook zit). Of anders werk ik op computers op school of in de bibliotheek op het Eemplein.


16. Hoe oud wordt je op je volgende verjaardag?
 27 december word ik 19.


17. Draag je een bril of lenzen?
 Beide. Overdag draag ik altijd lenzen. 'S avonds en 's ochtend een bril.


18. Verf je je haar?
Zullen we het hier even niet over hebben? :')
Ik word een beetje verdrietig van dit onderwerp aangezien ik zowel gister als vandaag heb geprobeerd de onderkant van mijn haar pastel roze te verven. Helaas pakt de verf niet op mijn haar, dus er is vrijwel niks van te zien. Ik kan het natuurlijk bij de kapper laten doen, maar dan is het permanent en dat wil ik ook weer niet. Wil deze semi-permanente verf pakken, dan moet ik mijn haar waarschijnlijk eerst bleken, maar dat vind ik ook niet zo geslaagd...


Ik ga nog even verder zoeken naar andere optie. Als indicatie, dit hierboven is een beetje wat ik wil. Subtiel, maar wel goed zichtbaar. Iemand nog tips?

19. Wat ben je van plan vandaag te gaan doen?

Deze post afmaken, eventjes wat aan school doen, boodschappen doen en koken en vanavond naar de Basic Fit met mijn broer en een vriend. 

20. Wanneer heb je voor het laatst gehuild?
 Vorige week woensdag. Ik had een paar hectische, zware dagen achter de rug op school, was laat uit en moest nog ontzettend veel voor school doen. Toen ik eindelijk klaar was, besloot ik naar de gym te gaan om mijn hoofd leeg te maken. Toen ik daar aankwam bleek ik mijn sportschoenen niet eens te hebben meegenomen, dus kon ik nog een keer op en neer. Niet zo'n ramp natuurlijk, maar toen was dat de druppel die de emmer deed overlopen.

Waarom ik dat nog zo goed weet, is omdat we de dag erna tijdens drama werden uitgedaagd om te huilen. De opdracht was 'eet een stroopwafel en produceer een traan'.  Ik besloot de uitdaging aan te gaan en nam met twee andere plaats aan een tafel. We kregen een stroopwafel (je moet altijd een handeling hebben als je acteert), er werd muziek opgezet, de spotjes gingen aan en we moesten proberen te huilen door aan een nare herinnering te denken. Ik had gedacht dat ik dit niet zo moeilijk zou vinden.  Normaal gesproken zijn emoties overbrengen juist mijn sterke punt bij drama. Ik kreeg tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel, maar echt huilen lukte niet.

21. Wat is je favoriete pizzabeleg?
 Zalm. Van de zomer at ik in Albufeira echt dé beste pizza ever! En dat was dus een zalmpizza ^^

22. Eet je liever een hamburger of een cheeseburger?
 Cheeseburger.

23. Heb je wel eens een nacht doorgehaald?
Jup, toen ik in groep 8 zat waren pyjamaparty's echt de bom, haha. Films kijken, flesje draaien, truth or dare spelen, je kent het wel .En als je als eerste in slaap viel, werd je wakker onder de smink/stift of make-up. Ik moet altijd lachen als ik eraan terug denk, zoveel leuke herinneringen. Maar op een van die feestjes heb ik met een aantal mensen de nacht doorgehaald, wat niet zo'n succes meer was toen ik eenmaal weer thuis was.


24. Wat is de kleur van je ogen?
Grijs-blauw met een bruin randje om mijn pupil. Best apart right, dat heb ik van mijn moeder.


25. Kan je het verschil proeven tussen pepsi en coca cola?
Ik denk het niet, ik heb het nooit vergeleken en drink, als ik cola drink, meestal toch coca cola.  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen