dinsdag 11 oktober 2016

Pickwick Tea Topics Tag

Hee guys,

Ik heb weer eens een wat luchtiger artikel voor jullie. Wat niet wegneemt dat er zeker nog een paar vervolgafleveringen van mijn serie 'Op zoek naar...verbinding' aankomen. Vraag me niet wanneer, want er zijn nog genoeg andere dingen die mijn aandacht vergen, zoals altijd. En misschien geef ik wel de voorrang aan het schrijven van een persoonlijke update. Mijn laatste 'persoonlijke update' ging over mijn vervolgtraject. Inmiddels ben ik al verhuisd en volop aan het studeren.

Toen ik vanochtend op de fiets sprong op weg naar de uni voor een college in de sociologie, had ik meteen spijt dat ik niet iets warmers aangetrokken had. Het is écht herfst ineens! Toen ik zo'n twee uur later weer terugkeerde in mijn woning, had ik dan ook enorm de behoefte aan een kopje thee om me aan op te warmen. Het liefste drink ik groene thee, al dan niet met een smaakje (citroen, cranberry, sinaasappel/gember, et cetera). Wat het drinken van Pickwick thee extra leuk maakt tegenwoordig, zijn de inspirerende vragen die tevoorschijn komen iedere keer dat je een theezakje opent. Ik ben me er bewust van dat de Tea Topics van Pickwick niets nieuws zijn, maar stiekem staat dit artikel al maanden als concept in mijn blogaccount.


Hoe dan ook, de Tea Topics hebben mij geïnspireerd tot het maken van een Tag. Ik heb er random 7 vragen uitgepikt en beantwoord. Het leuke van deze vragen vind ik dat het geen vragen zijn die je direct kunt beantwoorden. Althans, ik heb over bijna elke vraag wel even moeten  nadenken. Door deze gespreksonderwerpen te bespreken (tijdens je tea-break) zal je jezelf én de ander beter leren kennen.


Welke naam zou je jezelf geven als je deze mocht veranderen?
Ik zou dezelfde naam aanhouden. Als kind fantaseerde ik vaak over het hebben van een andere naam. Als ik een serie of een film keek en idolaat raakte van een personage wilde ik het liefst voortaan met haar naam door het leven gaan. Inmiddels ben ik erg gehecht aan mijn eigen naam. Wel vind ik Tess persoonlijk leuker dan Tessa. Vooral mensen waar ik close mee ben noemen me zo.

Wat zou je nog heel graag aan iemand willen vragen?
Ik zou heel graag ooit aan iemand willen vragen met me mee te gaan op wereldreis. Met wie, wanneer, waar en hoelang is ook voor mij nog een vraag en verassing.


Wat is het meest bijzondere wat iemand ooit voor je deed?
Er altijd voor me zijn, maar dan ook écht altijd. Hoewel dat misschien niet zo bijzonder klinkt, is dat het voor mij wel. Mensen zeggen al snel 'ik ben er voor je', maar als je dan echt door een moeilijke periode gaat, zijn er maar weinig mensen die tijd en moeite in jou en jullie relatie blijven investeren. Ik heb een handjevol mensen in mijn leven waarvan ik zeker weet dat ik écht altijd bij ze terecht kan en daar ben ik heel dankbaar voor.

Met wie zou jij voor één dag willen ruilen?
Met Kristen Steward.  Ik vind acteren geweldig. Ik heb mijn passie voor acteren ontdekt toen ik in de vijfde klas begon aan dramalessen op school. Ik ben in Tilburg dan ook meteen lid geworden van studententheatervereniging de Koffer.
Waarom Kristen Steward? Ik vind Kristen Steward sowieso een ontzettend toffe chick en actrice. En ze speelt in veel goeie films. Ik zou graag een dagje in haar huid kruipen tijdens een opnamedag. In het meest ultieme geval waarin ik ook de dag zou mogen uitkiezen én kan tijdreizen, zou ik teruggaan naar de opnames van Twilight. In de eerste film van the Twilight Saga zit een scène die zich afspeelt in een balletschool. Bella (Kristen Steward) wordt hierheen gelokt door James, een vijandige vampier. Eenmaal in de balletschool aangekomen wacht James haar op om haar te doden. Omdat James het te makkelijk vond om Bella in handen te krijgen besluit hij de marteling van Bella te filmen in een poging kwaad bloed te zetten bij Bella's vriend, Edward. Door hem uit te dagen wordt het ''spelletje'' dat hij speelt nog een stukje spannender en gevaarlijker. Zowel Bella als Edward, die iets later ook arriveert, worden tegen muren gesmeten waarbij de spiegels, die uiteenspringen in duizenden scherven, het dramatische effect versterken. Bella eindigt stuiptrekkend op de grond terwijl het gif van James zich door haar lichaam verspreid. Edward staat voor een keuze tussen twee kwaden: Bella's bloed drinken met het risico haar te doden wanneer hij niet kan stoppen óf Bella de transformatie laten ondergaan. Het is een duistere scène, maar ik vind die theatraliteit gaaf.

Wat was je grootste blunder?
Mijn grootste blunder was de keer dat ik perongeluk iets stal. Ik snap nog steeds niet waar ik uithing met mijn hoofd. Ik was met een vriendin aan het shoppen toen het gebeurde. Ik weet niet meer welke winkel het was (dit gebeurde echt toen ik 11 of 12 was), maar het was een zaak vergelijkbaar met de Xenos of Action. Ik had een schattig kaarshoudertje in mijn handen. Ik raakte in gesprek met de vriendin met wie ik was en was het object in mijn hand helemaal vergeten. Ze stelde voor om naar een andere winkel te gaan en ik liep zo achter haar aan de winkel uit, het kaarshoudertje nog altijd in mijn hand houdend. Toen we al buiten waren, werd ik me ineens weer bewust van het object in mijn hand. 'Shit!', riep ik, starende naar het ding in mijn hand. Ik legde mijn verbaasde vriendin uit wat ik gedaan had. Geen van ons beide durfde terug de winkel in om het terug te leggen of uit te leggen wat er gebeurd was, voornamelijk uit angst in de problemen te komen. Dus er zat niks anders op dan 'doen of er niks aan de hand is en doorlopen'.


Wat was de mooiste dag van je leven?
Waarschijnlijk een dag die ik me niet meer kan herinneren. Dat klinkt misschien raar, maar ik heb een hele gelukkige, onbezorgde jeugd gehad, Doordat ik de mogelijkheid heb gehad om onbezorgd te zijn als kind heb ik veel dagen gekend dat ik volledig in het nu was. Mijn geluksmomentjes vinden plaats wanneer ik helemaal opga in het moment. Zodra ik me besef hoe fijn een moment is of hoe ''gelukkig'' ik ben, is dit moment in principe alweer vervlogen. De mooiste dag van mijn leven was waarschijnlijk een dag dat ik zorgeloos met mijn vriendjes en vriendinnetjes verstoppertje speelde of belletje lelde en nergens anders mee bezig was.


Als je onsterfelijk zou zijn voor 1 dag, wat zou je dan doen?
Simpel. Ik zou de hele dag gaan freerunnen. Salto's maken, over daken rennen, van gebouw naar gebouw springen op een normaal gesproken levensgevaarlijke hoogte. Wat moet dat een geweldig gevoel van vrijheid opleveren.
Vroeger konden mijn broer en ik urenlang doorbrengen met het kijken naar filmpjes waarin free runners de meest bizarre, gevaarlijke trucjes deden. Helaas zaten er ook genoeg nare filmpjes van ongelukken tussen. Genoeg om ons van het freerunnen te weerhouden. Maar als ik dan toch onsterfelijk zou zijn...

1 opmerking:

  1. Mooi geschreven Tess. Vooral het verhaal de mooiste dag uit je leven. Dat is het verdwijnen in het nu en dat is vaak niet simpel. Mooi dat jij dit nu al weet. Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen